احتمال پسردار شدن مادران با مصرف کالری بالا و خوردن مداوم صبحانه

احتمال پسردار شدن مادران با مصرف کالری بالا و خوردن مداوم صبحانه

بر اساس تحقیقات جدید، امکان پسر دار شدن مادران در هنگام بارداری با داشتن رژیم غذایی با کالری بالا و خوردن مداوم صبحانه مرتبط است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی.بی.سی ، این تحقیق توسط دانشگاههای اکستر و آکسفورد به طور مشترک بر روی ‪ ۷۴۰‬مادر باردار صورت گرفت.

بنابراین گزارش، ‪ ۵۶‬درصد مادرانی که در این تحقیق شرکت داشتند، در هنگام بارداری از غذاهایی پر انرژی استفاده کردند و صاحب فرزند پسر شدند.

این در حالی که نزدیک به ‪۴۵‬درصد از مادرانی که صاحب فرزند دختر شدند، از تغذیه ضعیفتری نسبت به دیگران در این تحقیق برخوردار بودند.

به گفته دکتر فیونا متیو از دانشگاه اکستر، چنانچه مادری به اندازه کافی از منابع غذایی مغذی در زمان بارداری بهره مند شود، بسیار منطقی است که صاحب فرزند پسر شود .

این گزارش می‌افزاید: مادرانی که دارای فرزند پسر شده اند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد مغذی که حاوی پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌هایی نظیر ‪ C , E‬و ‪ B۱۲‬استفاده کردند.

به گزارش بی.بی.سی، این تحقیقات در پی یافتن علت نرخ پایین تولد فرزند پسر در کشورهای پیشرفته صنعتی، بویژه در انگلیس انجام گرفت.

این تحقیق نشان می‌دهد، میل افراد در کشورهای پیشرفته به استفاده از غذاهایی با کالری کم در رژیم غذایی روزانه یکی از علت‌های کاهش تولد نوزدان پسر در اینگونه جوامع شده است.

به گزارش بی.بی.سی، نتیجه تحقیقات این دو دانشگاه در این زمینه در مجله انجمن سلطنتی علوم زیست شناسی به چاپ رسیده است

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنوش چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد